Meest gestelde vragen

Vind hier de meest gestelde vragen over yacht.

Arbeidsvoorwaarden

Wat maakt werken via Randstad Professional | Yacht interessant voor mij?

Bij Randstad Professional | Yacht draait alles om jouw talent. Samen gaan we op zoek naar een uitdaging bij een opdrachtgever (profit en non-profit) die matcht met jouw ambities. Dat kan een vaste baan zijn of een uitdagende interim-opdracht. Naast uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals een goed salaris en een vast contract, helpen wij je carrière versnellen door persoonlijke begeleiding. Sluit je aan bij ons netwerk en verleg je grenzen als Randstad Professional | Yacht-professional. 

What makes working via Randstad Professional | Yacht interesting for me?

Randstad Professional | Yacht is all about your talent. Together we look for a challenge at a client (profit and non-profit) that matches your ambitions. This can be a permanent job or a challenging interim assignment. In addition to excellent terms of employment, such as a good salary and a permanent contract, we help accelerate your career through personal coaching. Join our network and push your boundaries as a Randstad Professional | Yacht professional.

Contact met Yacht

1. Welke SROI-verplichtingen heeft Yacht?

We hebben te maken met SROI-afspraken op onze (grotere) contracten met diverse gemeenten, UWV en de Rijksoverheid. De verplichtingen lopen uiteen van een inspanningsverplichting tot een resultaatverplichting, die varieert van 1 tot 5% van de opdrachtwaarde. 

2. Wat onderscheidt Yacht in haar uitvoering van SROI?

Met onze kennis, een ijzersterk netwerk en de beste SROI-experts zijn we ervan overtuigd om SROI succesvol te borgen en uit te voeren. Onze SROI-coördinator en SROI-experts bundelen hun talenten om continu aandacht te hebben én houden voor SROI. Zo brengen we de invulling van onze SROI-verplichtingen naar een hoger niveau. En dit doen we altijd met visie en daadkracht.

3. Hoe creëert Yacht SROI-waarde?

Yacht creëert social return waarde voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en kwetsbare mensen in Nederland door ons te richten op onze 4 SROI-pijlers. We focussen ons op arbeidsparticipatie, arbeidsontwikkeling, maatschappelijke projecten en pro bono opdrachten en sociale inkoop.

4. Wat is voor Yacht de meerwaarde van SROI?

Social return brengt onszelf en onze opdrachtgevers in beweging. We focussen ons op talent met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo leiden we bijvoorbeeld talent uit de SROI-doelgroep op om te starten op mooie functies bij ons of bij onze opdrachtgevers. Daarnaast koppelen we onze professionals op pro bono basis aan vraagstukken van stichtingen en maatschappelijke organisaties. Wij zijn bijvoorbeeld betrokken bij de maatschappelijke vragen die in Nederland leven (zoals kansengelijkheid & participatie). Tenslotte is werken voor een maatschappelijk gedreven organisatie steeds belangrijker voor young professionals. De maatschappelijke waarde die we creëren met SROI, versterkt onze positie als werkgever.

Hoe bereik ik het Yacht Supportcenter?

Het Yacht Supportcenter is op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.30 uur op 020 569 1660. Of stuur een e-mail.

Hoe kan ik contact opnemen met Yacht?

Afhankelijk van je vraag kan je telefonisch, per e-mail, social media of via een van onze kantoren contact met ons opnemen.  

Bekijk hier onze contactgegevens

Functies

Hoe blijven we op de hoogte van veranderende ESG-regelgeving?

Stel een kennisteam samen dat verantwoordelijk is voor het monitoren van regelgeving. Deel updates met relevante afdelingen en integreer wijzigingen in uw beleids- en rapportagestructuren.

Hoe communiceren we effectief onze ESG-prestaties aan stakeholders?

Gebruik duidelijke, transparante en regelmatige rapportages. Publiceer jaarlijkse ESG-rapporten en gebruik uw website en sociale media voor updates. Betrek stakeholders bij de ontwikkeling van uw ESG-strategie en rapporteer voortgang en uitdagingen eerlijk. Gebruik visualisaties en storytelling om de impact van uw ESG-initiatieven te benadrukken.

Hoe kunnen we ESG-criteria effectief integreren in onze financiële besluitvorming?

Begin met het identificeren van de ESG-factoren die het meest relevant zijn voor uw sector en bedrijf. Gebruik tools zoals materialiteitsanalyses om deze factoren te prioriteren. Integreer ESG-criteria in uw bestaande risicobeoordelings- en investeringsmodellen. Zorg ervoor dat uw financiële teams samenwerken met ESG-experts om een holistische benadering te ontwikkelen.

Wat is een procesingenieur?

Procesingenieur is de Nederlandse benaming voor process engineer. Je hebt binnen dit beroep dus dezelfde taken als verantwoordelijkheden als een process engineer.

Wat zijn de belangrijkste ESG-indicatoren die we moeten volgen?

Dit hangt af van uw sector en bedrijfsmodel, maar algemene indicatoren omvatten energieverbruik, koolstofemissies, watergebruik, arbeidspraktijken, diversiteit en inclusie, en bestuursstructuren. Zorg ervoor dat de geselecteerde indicatoren meetbaar, vergelijkbaar en relevant zijn.

Welke ESG-rapportagestructuren moeten we gebruiken?

Kies een rapportagestructuur die aansluit bij de behoeften van uw stakeholders en sector. Populaire frameworks zijn GRI (Global Reporting Initiative), SASB (Sustainability Accounting Standards Board), en TCFD (Task Force on Climate-related Financial Disclosures). Overweeg een hybride benadering om aan meerdere normen te voldoen.

Welke vaardigheden hebben financiële medewerkers nodig om ESG te integreren?

Financiële medewerkers moeten vertrouwd zijn met ESG-principes, data-analyse, en risicobeoordeling. Trainingen in duurzaamheidsrapportage, ESG-standaarden, en impactanalyse zijn essentieel. Daarnaast kunnen vaardigheden in stakeholdermanagement en communicatie belangrijk zijn.

Inloggen

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

Klik in het inlogscherm op ‘gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten’ om een nieuwe aan te vragen.

Ik ben zzp’er of doorlener en ik heb nog geen gebruikersnaam of wachtwoord. Hoe kom ik daar aan?

Als ZZP’er of doorlener ontvang je een e-mail waarmee je zelf een account kan aanmaken. Via de link in de mail kom je op de inlogpagina. Klik rechts onderin het scherm op ‘nieuw account aanmaken’. 

Ik kan niet inloggen op Mijn Yacht. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je in dienst komt bij Yacht, krijg je een eigen Mijn Yacht account. De activatiemail wordt naar jouw persoonlijke e-mailadres gestuurd. Vaak is jouw persoonlijke e-mailadres ook jouw gebruikersnaam. 
Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met Yacht Supportcenter  via 020 569 1660, of stuur een e-mail.

Persoonlijke gegevens wijzigen

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Deze geef je door aan jouw consultant bij Yacht.

Persoonlijke ontwikkeling

1. Arbeidsparticipatie

  • We hebben een uitgebreid netwerk met vele werkgeversservicepunten, UWV en andere maatschappelijke organisaties. We bundelen onze talenten om talenten uit de SROI doelgroep aan werk te helpen;
  • Sinds 2022 hebben we 20 talenten uit de SROI doelgroep actief bemiddeld. Zo zijn er drie duurzaam aan het werk binnen Yacht. De overige professionals hebben we extra bagage meegegeven, waarmee zij elders een uitdagende functie hebben gevonden;
  • Via onze Recruitment Academy gaan we samen met het Rijk een opleiding tot recruiter aanbieden, specifiek voor kandidaten uit de SROI doelgroep. Vervolgens gaan deze experts in dienst bij het Rijk.

Nogmaals benadrukken we dat directe arbeidsparticipatie voor ons als arbeidsbemiddelaar in het hoogste segment, met een hbo+ niveau en een hoge mate van expertise, moeilijk is. Daarom zetten we ons, naast arbeidsparticipatie, volop in op de overige drie pijlers, waarmee we uitblinken in het motiveren, ondersteunen en ontsluiten van de arbeidsmarkt voor werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt en kansen creëren voor kwetsbare doelgroepen.

2. Arbeidsontwikkeling

  • Sinds 2022 hebben we vanuit Yacht ruim veertig SROI-talenten getraind en/of gecoacht. Denk hier bijvoorbeeld aan sollicitatievaardigheden (cv, LinkedIn, hoe presenteer je jezelf?), omgaan met weerstand en netwerken; 
  • In samenwerking met gemeente Zwolle hebben we trainingen en mentorschap gegeven aan hoogopgeleide anderstaligen tijdens hun taal/werktraject.

3. Maatschappelijke projecten en pro bono opdrachten

Vele vooruitstrevende stichtingen en maatschappelijke organisaties die zich inzetten voor de SROI-doelgroep willen vooruitgang realiseren of zijn op zoek naar projectmatige ondersteuning. We verbinden onze professionals op pro bono basis aan vraagstukken van deze stichtingen en maatschappelijke organisaties. Zo behalen we het maximale resultaat. Onze professionals worden ingezet op opdrachten waar ze met hun expertise impact maken en Yacht is en blijft zo direct betrokken bij de opgaven die spelen in Nederland (zoals participatie en kansenongelijkheid). 

Zo hebben we diverse stichtingen, sociale ondernemingen en afdelingen van gemeenten geadviseerd en ondersteund op het gebied van financiën, HRM, marketing & communicatie en IT-vraagstukken. Daarnaast doen we ook onderzoek en stellen we projectplannen op en werken deze uit. Dit hebben we onder andere gedaan voor de gemeente Lansingerland, Stichting Het Vergeten Kind, DAAT, Boeren voor Buren en het Jeugdeducatiefonds. Lees hieronder enkele van hun ervaringen: 

Het Vergeten Kind

  • Marlies Friederich: “Door de inzet van Yacht heeft onze financiële rapportage een boost gekregen. Alexander bracht specialistische kennis en kunde waar we zelf niet over beschikken, die hij vanuit SROI mocht inzetten voor Het Vergeten Kind. Doordat we nu minder tijd kwijt zijn met het maken van rapportages, hebben we nóg meer tijd om impact te maken op kwetsbare kinderen.”
  • Alexander, collega van Yacht: “De opdracht voor Stichting Het Vergeten Kind heeft mijn horizon verbreed. Het is een meerwaarde om je met sociale doeleinden bezig te houden, naast de commerciële. SROI betekent voor mij dankbaar werk leveren èn mogelijk maken.”

Boeren voor Buren

  • Laura Viaene: “Yacht heeft erg geholpen bij het professionaliseren van onze organisatie op het gebied van data. We hebben een efficiënte, effectieve en aangename samenwerking mogen ervaren.”

4. Sociale inkoop

  • We kopen zoveel mogelijk sociaal in. Zo hebben we in 2022 voor ons volledige personeel de eindejaarsgeschenken ingekocht via sociale onderneming Ohmygood.
  • Jaarlijks doneren we circa 1.500 afgeschreven laptops aan ICT vanaf Morgen. Dit is een professionele ICT-dienstverlener met een sociale basis voor jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt die oude laptops volledig opknappen. Zo houdt ICT vanaf Morgen ongeveer 7,5 FTE uit de SROI-doelgroep een jaar lang aan het werk. Daarnaast krijgen we 10% van de refurbished laptops weer terug. Deze zetten we in voor social return projecten en doneren we aan kwetsbare doelgroepen in samenwerking met onze SROI-opdrachtgever. 

Ewout Nijland, ICT vanaf Morgen:

"Een jaar geleden zijn we een mooie samenwerking begonnen met Yacht. Afgeschreven laptops komen onze kant op en leveren werkervaring op voor jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daarnaast verminderen we zo ict-afval en komen de laptops voor een deel weer terecht bij minimagezinnen en statushouders. Dit alles zou niet lukken zonder de passievolle inzet van de mensen van Yacht! Dit succes leidt ertoe dat we samen blijven zoeken naar meer vormen om impact te maken. Zo krijgen we nu bijvoorbeeld hulp (‘om niet’) van een tweetal deskundige medewerkers van Yacht en BMC om onze organisatie verder te professionaliseren."

Reis- en onkosten declareren

Waar vind ik meer info over reis- en onkosten declareren?

Als je op Mijn Yacht bent ingelogd vind je meer informatie of reiskosten en overige onkosten. Via het digitaal onkostenformulier kan je daar jouw declaratie indienen. 

Uren schrijven

Waar declareer ik mijn uren?

Je kunt je uren via Mijn Yacht declareren of via de Yacht app.

 

Verlof

Wat zijn officiële feestdagen?

Yacht Academy

Hoe krijg ik toegang tot de Yacht Academy?

Als je werkzaam bent bij Yacht krijg je automatisch toegang tot de Yacht Academy om opleidingen te zoeken en te boeken. Ook kan je aan de slag met de online trainingen van GoodHabitz. Let's go!

Waar vind ik meer info & tips om mijn carrière naar een hoger niveau te brengen?

Lees hier alles wat je moet weten over een succesvolle carrière. Voor elke carrièrestap staat er een serie blogs voor je klaar, vol handige tips om je skills verder te ontwikkelen. Of je nu beter wilt presenteren, leidinggeven of delegeren. Zo bouw jij futureproof aan je carrière!

Waar vind ik meer info over de ontwikkelprogramma’s van Randstad Professional | Yacht?

Op onze site lees je meer over onze ontwikkelprogramma's. Bij de verschillende vakgebieden vind je steeds meer info over onze ontwikkelprogramma’s. Of neem contact op met je commercieel manager.

Check onze ontwikkelprogramma's

Wat is de Yacht Academy?

Als Yacht'er kan je via de Yacht Academy zelf opleidingen en trainingen zoeken en vinden waarmee je kunt groeien in jouw vakgebied of om jouw skills naar een hoger niveau te tillen. De meeste opleidingen en trainingen van ons opleidingsaanbod bieden we gratis aan. Zo ga jij als ambitieuze professional vooruitgang realiseren!

Welke opleidingen vind ik in de Yacht Academy?

Met ruim 3.000 opleidingen en trainingen vind je specifieke opleidingen die relevant zijn voor jouw vakgebied of trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.

Ziek- en beter melden

Hoe meld ik mij ziek en weer beter?

Ben je ziek? Wat vervelend. Beterschap! Geef je ziekmelding door via Mijn Yacht of in de Yacht app bij ‘Ziek en beter melden’. En als je weer beter bent geef je dt ook hier weer door. Neem ook nog contact op met je opdrachtgever of consultant bij Yacht om ze persoonlijk op de hoogte te brengen.

Let op: meld je eerst ziek, declareer daarna pas ziekte-uren. Als er geen ziekmelding is en je declareert toch je ziekte-uren dan komen ze niet goed binnen bij het Yacht Supportcenter. 

Kan jij je niet online ziek of beter melden? Of wil je iets wijzigen nadat je je ziek gemeld hebt? bel dan naar Health@Work op 088-126 9960

Ik ben mij vergeten ziek te melden via de website, kan ik dat nog op een andere manier doen?

Ben je vergeten of lukt het niet om jezelf online ziek of beter te melden, dan kun je bellen naar Health@Work via T: 088-126 9960

carrière

Hoe kunnen we de waardecreatie van ESG-investeringen aantonen aan onze stakeholders?

Gebruik casestudies, benchmarks, en kwantitatieve analyses om de voordelen van ESG-investeringen te illustreren. Rapporteer niet alleen financiële prestaties, maar ook niet-financiële voordelen zoals verbeterde reputatie, klanttevredenheid, en talentbehoud. Transparante communicatie en het delen van succesverhalen zijn cruciaal.

Hoe maak je carrière?

Carrière maken is constant jouw ambities scherp hebben en bijstellen. Dat doe je door bij alles wat je doet deze 3 stappen in je achterhoofd te houden: 

  1. Succes realiseren: dit bereik jij dankzij alle expertise, kennis en ervaring die je hebt opgedaan tijdens je studie en professionele loopbaan. Door eigenaarschap te nemen over jouw projecten en doelen boek je succes;
  2. Impact maken: dit bereik je door sterk teamspel. Je hebt anderen nodig tijdens je carrière. Als team of projectgroep maak je écht het verschil binnen een organisatie. Teamwork maakt jouw impact zichtbaar op de werkvloer;
  3. De next step zetten: dit realiseer jij met strategisch inzicht: weten waar je heen wilt groeien en via wie of welke functies je dat bereikt. 

We zetten alle mogelijke manieren om jouw volgende niveau te bereiken uiteen en vergroten zo jouw carrièrekansen. Naast expertise heb je ook essentiële (soft) skills, zoals zelfreflectie, nodig om te groeien naar een volgend niveau. Andere professionals zetten grote carrièrestappen door een carrièreswitch te maken. Time to shine!

In welke functies heb je regelmatig een probleemanalyse nodig?

Een probleemanalyse of een oplossingsgerichte houding heb je als professional in veel (leidinggevende) functies nodig. In ons overzicht zie je snel welke functies je zoal bij Yacht kan vervullen.

In welke sectoren maak jij je ambities waar?

We hebben bij Yacht altijd nieuwe uitdagingen klaarstaan in 8 verschillende sectoren: IT, Finance, Engineering, SCM&P, HRM, Legal, Marketing & Communicatie en de Publieke Sector.

Wanneer ontwikkel jij een visie?

Een duidelijke visie is essentieel voor het succes van een bedrijf. Om een visie te definiëren, zijn er verschillende opties: 

  • Als directeur van een organisatie ontwikkel en definieer je zelf de visie. Dit gebeurt vaak als jij een eigen bedrijf start, aangezien jij zelf duidelijk weet hoe en wat je wilt;
  • Als lid van het managementteam ontwikkelen jullie de visie samen, bijvoorbeeld tijdens een scrum- of ouderwetse heisessie;
  • Vanuit alle lagen van een organisatie worden medewerkers betrokken om, bijvoorbeeld in een werkgroep, samen de visie van de organisatie of afdeling te formuleren. 

Wat is ESG precies en waarom is het belangrijk?

ESG staat voor Environmental, Social, and Governance. Het omvat een reeks criteria die beleggers gebruiken om de duurzaamheid en ethische impact van een bedrijf te evalueren. ESG is belangrijk omdat het bedrijven helpt om langetermijnrisico's te beheren, reputatie te verbeteren, en duurzame waarde te creëren voor alle stakeholders.

Wat is de relatie tussen ESG-prestaties en financiële prestaties?

Diverse studies tonen aan dat bedrijven met goede ESG-prestaties vaak betere financiële resultaten behalen, waaronder hogere rendementen, lagere kapitaalkosten en een betere risicobeheersing. ESG kan bijdragen aan langetermijnwaardecreatie.

Wat is een bedrijfsvisie?

Lees de visie van een bedrijf en weet waar een organisatie de komende jaren naar toe streeft. Een visie is gericht op de toekomst en omvat een bepaalde periode. De visie geeft antwoord op de volgende vraag: Wat wil een organisatie de komende 5 of 10 jaar betekenen en bereiken in de maatschappij? 

Wat is een goed voorbeeld van een missie en visie?

Elk succesvol bedrijf heeft een duidelijke missie en visie. Om je een indruk te geven, dit zijn de missie en visie van Philips. Missie: ‘Het leven van mensen verbeteren met zinvolle innovaties.’ Visie: ‘Philips streeft ernaar middels innovaties de wereld om ons heen gezonder en duurzamer te maken. Ons doel is om in 2025 de levens van drie miljard mensen te hebben verbeterd. Wij bieden de beste werkomgeving voor mensen die onze passie delen en samen bieden we onze klanten en aandeelhouders ongekende meerwaarde.’

Wat moet er in een probleemanalyse?

Een probleemanalyse bestaat uit de volgende 6 onderdelen. Met dit stappenplan stel je goed een probleem vast en ga je er effectief mee aan de slag. 

  1. Probleembeschrijving: wat gaat er niet goed in een werkproces?
  2. Afbakening: ga vragen stellen om het probleem in te kaderen. Gebruik hiervoor de 6 w’s
  3. Probleemstelling: waarom gaat het mis?
  4. Informatie: heb je achtergronden nodig om het probleem op te lossen?
  5. Doelstelling: wat wil je bereiken met de oplossing?
  6. Overtuiging: wie moet je meekrijgen om draagvlak voor jouw verbeterproces te krijgen?
     

Welke aspecten vallen onder Environmental, Social en Governance?

  • Environmental (milieu): Energiegebruik, afvalbeheer, uitstoot van broeikasgassen, klimaatverandering en natuurlijke hulpbronnen.
  • Social (sociaal): Arbeidsrechten, gezondheid en veiligheid van werknemers, diversiteit en inclusie, mensenrechten en gemeenschapsbetrokkenheid.
  • Governance (bestuur): Bedrijfsethiek, anti-corruptiemaatregelen, transparantie, bestuurssamenstelling en beloningsbeleid.

Welke modellen heb je nodig voor een probleemanalyse?

Voor het maken van een probleemanalyse zijn deze 3 methodes gangbaar:

  1. 5Wh2;
  2. 5x waarom;
  3. Visgraatmodel.

Welke opleidingen moet ik doen om ESG goed te begrijpen?

Om een diepgaand begrip van ESG (Environmental, Social, and Governance) te krijgen, zijn er verschillende opleidingen en cursussen die je kunt volgen. De keuze hangt af van je huidige kennisniveau, professionele doelen en de specifieke aspecten van ESG waarin je geïnteresseerd bent. 

Welke toekomstverwachtingen zijn er voor regelgeving rondom ESG?

Verwacht wordt dat ESG-regelgeving strenger en uitgebreider zal worden. Toekomstige regelgeving zal waarschijnlijk meer gedetailleerde rapportagevereisten, strengere naleving en verhoogde transparantie vereisen. Ook zullen sector-specifieke regels waarschijnlijk toenemen.

Welke wettelijke vereisten en normen zijn er met betrekking tot ESG-rapportage?

Vereisten variëren per regio. In de EU zijn bedrijven bijvoorbeeld verplicht te rapporteren volgens de Non-Financial Reporting Directive (NFRD), en binnenkort de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Andere regio's hebben vergelijkbare vereisten, zoals de Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) aanbevelingen.

Wie is er binnen een organisatie verantwoordelijk voor ESG?

Hoewel de specifieke verantwoordelijkheden voor ESG kunnen variëren, is het duidelijk dat een effectieve ESG-strategie een geïntegreerde benadering vereist waarbij meerdere rollen en afdelingen binnen de organisatie betrokken zijn. De Raad van Bestuur en de CEO spelen een cruciale rol in het leiden en ondersteunen van ESG-initiatieven, terwijl gespecialiseerde teams zoals het duurzaamheidsteam, finance, risicomanagement, en andere operationele afdelingen bijdragen aan de uitvoering en monitoring van ESG-strategieën.

Zijn er empirische studies die aantonen dat ESG-investeringen betere rendementen opleveren?

Ja, talrijke studies en meta-analyses hebben aangetoond dat er een positieve correlatie is tussen ESG-prestaties en financiële rendementen. Voorbeelden zijn onderzoeken van MSCI, Morningstar, en academische studies die de outperformance van ESG-portefeuilles hebben gedocumenteerd.

trainees

Waarom een traineeship via Randstad Professional | Yacht?

Met een traineeship via Randstad Professional | Yacht neem je een voorsprong in jouw vakgebied. Omdat je elke paar maanden bij een andere organisatie aan de slag gaat, doe je in korte tijd veel werkervaring op. Daarnaast volg je trainingen van onafhankelijke opleiders en krijg je persoonlijke coaching. Zo verbeter je niet alleen je hard en soft skills, maar werk je ook aan je persoonlijke ontwikkeling. Hierdoor leg je een sterke basis waar je de rest van je carrière van profiteert.

Welke soort opdrachten kan ik verwachten tijdens het traineeship ruimtelijke ordening?

Tijdens het traineeship werk je aan uiteenlopende opdrachten bij verschillende publieke organisaties. Denk bijvoorbeeld aan het ondersteunen van beleidsontwikkeling op het gebied van woningbouw, mobiliteitsvraagstukken, of de energietransitie. Je kunt werken als junior projectleider, beleidsadviseur of programmamanager bij bijvoorbeeld een gemeente, provincie of waterschap, waar je actief bijdraagt aan ruimtelijke projecten die direct invloed hebben op de leefomgeving.