Het vertrouwen dat wij zorgvuldig omgaan met jouw persoonsgegevens willen we elke dag weer waarmaken. We werken met goed beveiligde informatiesystemen en heldere privacy statements. Wanneer nodig passen we deze aan. Lees hier hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens. Please scroll down for the English version (in case of any discrepancies, the Dutch version will prevail)
Wij zijn Yacht Group Nederland b.v.
Yacht Group Nederland is gevestigd te Diemen, Diemermere 25, postcode 1112 TC waaronder haar groepsmaatschappijen die onder Yacht Group actief zijn (hierna tezamen: Yacht of wij of we) verantwoordelijk voor de verwerkingen van jouw persoonsgegevens (Verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG).
Wij verzamelen persoonsgegevens van:
Als je onze website bezoekt of onze app gebruikt, verzamelen we informatie gerelateerd aan het type apparaat, browser en hoe je onze website of app gebruikt. Deze informatie helpt ons om de website of app te verbeteren, voor jouw gebruiksgemak en om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Bij bezoek aan één van onze kantoren:
De terreinen in Diemen en onze vestigingen (indien aangegeven) zijn voorzien van camera’s voor jouw en onze veiligheid. We informeren je ter plekke met informatieborden.
De informatie verwerken we;
In de tekst Meer informatie onderaan dit Privacystatement lees je alle informatie over welke persoonsgegevens we verwerken, waarom, aan wie we informatie verstrekken en hoe lang we jouw informatie bewaren.
Wij verzamelen en verwerken je gegevens ten behoeve van de Yacht community en voor de uitvoering van onze dienstverlening, waaronder bemiddeling, detachering, contractering van zzp-ers, werving & selectie, in- en doorleen, talent management, persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, coaching, assessments, loopbaanbegeleiding en outplacement, advies, onderzoek, re-integratie, planning, personeels- en salarisadministratie en facturatie.
De informatie verwerken we;
In de tekst Meer informatie onderaan dit Privacystatement lees je alle informatie over welke persoonsgegevens we verwerken, waarom, aan wie we informatie verstrekken en hoe lang we uw informatie bewaren.
We verwerken persoonsgegevens van personen die werkzaam zijn voor ondernemingen waarmee wij zaken doen (1) voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten, (2) om een zakelijke relatie te onderhouden en (3) een opdrachtovereenkomst te sluiten en te onderhouden.
De informatie verwerken we;
In de tekst Meer informatie onderaan dit Privacystatement lees je alle informatie over welke persoonsgegevens we verwerken, waarom, aan wie we informatie verstrekken en hoelang we uw informatie bewaren.
We willen mensen en organisaties ondersteunen om hun ware potentieel te realiseren. We geloven dat we dat doel het best kunnen bereiken door onze passie voor mensen te combineren met de kracht van moderne HR-technologieën. Met HR-technologieën bedoelen we technologieën die ons helpen bij het digitaliseren en verbeteren van verschillende wervingsgerelateerde processen.
Zo gebruiken wij bijvoorbeeld chatbots om je ervaring te verbeteren. Chatbots geven kandidaten de kans om antwoorden te geven op vragen die gebaseerd zijn op de voorwaarden van de functie/opdracht waarvoor je solliciteert of waarop je reageert. Dit is een gebruiksvriendelijke manier voor kandidaten om:
HR-technologieën maken deel uit van het grotere wervingsproces en stellen ons in staat kandidaten sneller aan onze consultants te koppelen. Hierdoor kunnen onze consultants kandidaten beter ondersteunen bij hun zoektocht naar een baan/opdracht en kunnen ze onze klanten sneller de juiste kandidaten leveren. Dankzij HR-technologieën kunnen onze consultants kandidaten niet alleen vinden op basis van de banen/opdrachten waarvoor ze in aanmerking komen, maar ook op basis van de banen/opdrachten waarin ze geïnteresseerd zijn.
HR-technologieën helpen ons om een breder en diverser aanbod van kandidaten te doorzoeken, zodat we nog beter in staat zijn om de beste kandidaat met de meest relevante vaardigheden voor onze klanten te vinden. Dankzij deze technologieën kunnen onze consultants zich concentreren op de taken die echt menselijke eigenschappen vereisen die technologie niet kan evenaren: creativiteit en emotie.
Onze e-mails kunnen een 'web beacon pixel' of ‘tracking pixel’ bevatten om ons te laten weten of onze e-mails worden geopend en om eventuele klikken op links in de e-mail te verifiëren. We kunnen deze informatie onder meer gebruiken voor analytics en het efficiënter inrichten van onze mails, om te bepalen welke van onze e-mails zijn geopend en interessanter zijn voor gebruikers of efficiënter, om na te gaan of gebruikers die onze e-mails niet openen, deze wel willen blijven ontvangen. Het pixel wordt verwijderd wanneer je de e-mail verwijdert. Als je niet wilt dat de pixel op je apparaat wordt gedownload, moet je ervoor kiezen om e-mails van ons in platte tekst in plaats van HTML te ontvangen.
Yacht zet zich in voor een ethisch en verantwoord gebruik van innovatieve HR-technologieën (je kunt onze AI-principes hier lezen). Yacht gebruikt deze technologieën niet als vervanging voor mensen of menselijke interactie in welk onderdeel van onze processen dan ook. In plaats daarvan heeft ons gebruik van HR-technologieën als doel om de interacties met klanten en kandidaten persoonlijker, relevanter en zinvoller te maken.
Wij streven ernaar mensen te betrekken bij alle beslissingen die belangrijke gevolgen voor jou hebben. Indien wij, in uitzonderlijke gevallen, zulke beslissingen zouden nemen op basis van een volledig geautomatiseerd proces (d.w.z. zonder tussenkomst van mensen), zullen wij dat alleen doen wanneer dat wettelijk is toegestaan en nadat we jou daarvan op de hoogte hebben gebracht.
Bij het gebruik van HR-technologieën nemen wij maatregelen om vooroordelen te voorkomen, zodat alle kandidaten eerlijk worden behandeld. Bijvoorbeeld:
Wij verzamelen jouw persoonsgegevens bijvoorbeeld als;
en als wij dit niet direct van u hebben gekregen:
Yacht kan je persoonsgegevens doorgeven aan de volgende (categorieën) van ontvangers:
En in alle overige gevallen waarin wij hiertoe kunnen worden verplicht, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of een gerechtelijk vonnis.
Het delen van de persoonsgegevens geschiedt op basis van een gerechtvaardigd belang, toestemming, wettelijke verplichting en/of ter uitvoering van de overeenkomst in overeenstemming met de doelen zoals genoemd bij
“Waarom verzamelen wij jouw persoonsgegevens?”
Jouw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven of opgeslagen buiten Nederland. Yacht heeft de nodige maatregelen genomen om te verzekeren dat de doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd. Jouw persoonsgegevens kunnen worden verstuurd naar een of meerdere landen binnen of buiten de Europese Unie en daar worden verwerkt. Wij zullen jouw persoonsgegevens alleen naar landen buiten de EU doorgeven waarvan de Europese Commissie van mening is dat jij daar een afdoende mate van bescherming hebt of waar Yacht of haar groepsmaatschappijen passende veiligheidsmaatregelen heeft genomen om de privacy van jouw gegevens te waarborgen. Voor vragen hierover zie contactgegevens hieronder.
Je hebt het recht om een verzoek in te dienen voor:
In geval van jouw verzoek, ter bescherming van de persoonsgegevens, zullen wij jouw identiteit moeten kunnen vaststellen.
Je kunt contact met ons opnemen via dit formulier.
Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming dat enkel gebaseerd is op geautomatiseerde verwerking. Wij streven ernaar persoonlijk betrokken te zijn bij alle beslissingen die belangrijke gevolgen voor jou hebben. Indien wij, in uitzonderlijke gevallen, beslissingen met belangrijke gevolgen voor jou zouden nemen op basis van een volledig geautomatiseerd proces (d.w.z. zonder tussenkomst van mensen), zullen wij dat alleen doen wanneer dat wettelijk is toegestaan en nadat we jou daarvan op de hoogte hebben gebracht.
Als je een eigen account hebt, heb je inzage in een deel van je gegevens, zoals je profiel (naam, functie, contactgegevens, en indien van toepassing (arbeids-of, model-)overeenkomsten, loonspecificaties en jaaropgaven) en kun je een deel van je gegevens desgewenst aanpassen of aanvullen. Je bepaalt daarmee zelf wat je wel of niet wilt delen met andere professionals, indien van toepassing, en hoe professionals contact met je kunnen opnemen. Daarnaast kun je in jouw account ook andere instellingen en (contact)voorkeuren aanpassen.
Als het verwerken van jouw persoonsgegevens is gebaseerd op jouw toestemming, heb je ook het recht om jouw toestemming op enig moment in te trekken. Het intrekken van jouw toestemming is echter niet van invloed op de rechtmatigheid van enige verwerking op basis van jouw eerdere toestemming, voordat wij een dergelijke intrekking hebben ontvangen of in het geval verdere verwerking van diezelfde gegevens volgens een andere grondslag is voortgezet, zoals een overeenkomst of wettelijke verplichting van Yacht.
Hieronder de wijze waarop je je toestemming kunt intrekken
Heb je vragen, dan kun je contact met ons opnemen via yacht.nl/contact of gebruik maken van de feedback knop op de website of via de app.
Als je klachten hebt dan horen we dat graag, zodat we je verder kunnen helpen en, zo nodig, onze dienstverlening of werkprocessen kunnen aanpassen of verbeteren.
Heb je vragen, opmerkingen of klachten over de bescherming van jouw persoonsgegevens door Yacht of BMC, dan kun je contact met ons opnemen via dit formulier.
Je kunt onze functionaris voor gegevensbescherming bereiken per e-mail. Je hebt het recht om een klacht in te dienen over de verwerking van jouw persoonsgegevens bij de Autoriteit persoonsgegevens.
Is er sprake van een (vermoeden van) een datalek, bijvoorbeeld, vermoed u verlies of ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens, laat het ons dan direct weten. Wij verzoeken u dit te melden via dit formulier.
Yacht doet er alles aan om jouw persoonsgegevens optimaal te beschermen. Yacht is ISO 27001 gecertificeerd. Onze organisatorische en beveiligingsmaatregelen zijn gebaseerd op ons Informatiebeveiligingsbeleid. Wij hebben , rekening houdend met de laatste stand van de techniek, fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen getroffen om schade en onrechtmatig gebruik te voorkomen. Deze maatregelen worden regelmatig geëvalueerd en waar nodig geactualiseerd.
Indien en voor zover gegevens worden verstrekt aan gegevensverwerkers die namens haar diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, is Yacht met hen overeengekomen dat zij de persoonsgegevens eveneens optimaal beveiligen.
Je dient je ervan bewust te zijn dat je zelf verantwoordelijk bent voor de beveiliging van jouw computerapparatuur en/of telefoon en van jouw eigen internetverbinding, en dat deze nooit 100% veilig is. De verzending van persoonsgegevens via internet geschiedt dan ook op eigen risico. De juiste werking en beveiliging van de Yacht app is alleen van toepassing wanneer het device, waar de Yacht app op is geïnstalleerd, voorzien is van de officiële versies van besturingssystemen van Google (Android) en Apple (iOS) die door ons worden ondersteund.
Yacht kan van tijd tot tijd om uiteenlopende redenen veranderingen, aanvullingen of wijzigingen aanbrengen in haar Privacystatement. Het meest actuele Privacystatement is te allen tijde in te zien op de website, ook via de Yacht app. We raden je aan het privacystatement regelmatig na te lezen. Deze versie is opgesteld in november 2023.
Als je onze website bezoekt of onze Yacht app gebruikt, verzamelen we informatie gerelateerd aan het type apparaat, browser en hoe je onze website of Yacht app gebruikt. Deze informatie helpt ons om de website of Yacht app te verbeteren, voor je gebruiksgemak en om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Over het algemeen kan onze website bezocht worden en de Yacht app gebruikt worden zonder dat jouw persoonsgegevens aan ons worden doorgegeven.
Wij verzamelen niet-identificeerbare informatie over gebruikers van de website en de Yacht app zoals bijvoorbeeld datum en tijd van toegang, de bron vanwaar je rechtstreeks bent doorgelinkt naar onze website, het besturingssysteem dat je gebruikt, de onderdelen van de website of app die je bezoekt, de pagina’s van de website of app die je hebt bezocht, informatie over het type apparaat dat je gebruikt en het materiaal dat je opstuurt of downloadt van de website.
Yacht maakt gebruik van cookies en webstatistieken. Dat doen we om te kijken hoe bezoekers onze website gebruiken. Deze informatie helpt ons om de site te verbeteren. Een cookie is een bestand dat op jouw computer wordt opgeslagen. Bij een vervolgbezoek op onze website kunnen deze cookies worden herkend. Voor het tonen van relevante advertenties op websites van andere partijen of social platforms maken we gebruik van technieken waarbij uitsluitend relevante informatie wordt doorgegeven aan deze derde partijen. Jouw mailadres en telefoonnummer kan gehasht worden doorgegeven, zodat alleen de partijen waar jij je hebt aangemeld jou kunnen herkennen en de voor jou relevante advertenties kunnen tonen. Je kunt hier meer over lezen in onze cookieverklaring.
Zodra je gegevens aan ons verstrekt, door bijvoorbeeld het invullen van een formulier, een sollicitatie, reactie op een opdracht of inschrijving als (zelfstandig)professional, verwerken wij die gegevens die je aan ons verstrekt in overeenstemming met dit Privacystatement.
Wij vragen je ons enkel informatie te verstrekken die juist en relevant is.
Wij verzamelen persoonsgegevens van jou, om:
Hoe lang bewaren wij jouw persoonsgegevens?
Wij bewaren jouw gegevens om te kunnen voldoen aan het doel waarvoor het verzameld is. De vereiste bewaartermijn bepalen we aan de hand van wet- en regelgeving en eventuele claimrisico’s waarbij het uitgangspunt is dat wij de gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk. Zie ook onze cookieverklaring.
Cameratoezicht:
De terreinen in Diemen en onze vestigingen (indien aangegeven) zijn voorzien van camera’s voor jouw en onze veiligheid. We informeren je ter plekke met informatieborden. Bij het inzetten van cameratoezicht worden de verschillende belangen zorgvuldig afgewogen, worden de beelden zo kort mogelijk bewaard en na eventuele succesvolle afgifte bij de politie verwijderd.
Wij verzamelen en verwerken jouw gegevens ten behoeve van de Yacht community en voor de uitvoering van onze dienstverlening, waaronder; bemiddeling, detachering, contractering van zzp-ers, werving & selectie, in- en doorleen, talentmanagement, persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, coaching, assessments, loopbaanbegeleiding en outplacement, advies, onderzoek, re-integratie, planning, personeels- en salarisadministratie en facturatie.
We verwerken de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening; een deel van deze gegevens is verplicht om gebruik te kunnen maken van onze dienstverlening. Zonder deze gegevens kunnen we onze dienstverlening niet uitvoeren. Aanvullende gegevens kunnen wenselijk zijn om de dienstverlening beter te kunnen afstemmen op jouw wensen, kwaliteiten of beschikbaarheid of om te voldoen aan meer specifieke vragen of verplichtingen ten aanzien van de functie en/of vanuit opdrachtgevers. Wij vragen je ons enkel informatie te verstrekken die juist en relevant is.
We kunnen ook (contact)gegevens van je verzamelen indien je deze hebt geplaatst op publieke middelen enkel indien wij een gerechtvaardigde reden hebben om te veronderstellen dat je geïnteresseerd zou zijn in werk of onze dienstverlening. In dat geval zullen we je benaderen of je interesse hebt om je bij ons in te schrijven conform onze voorwaarden en met inachtneming van dit Privacystatement. Je bent zelf verantwoordelijk voor persoonlijke gegevens die beschikbaar zijn van jou op/via het internet. Tip: check dit regelmatig en indien je niet wil dat informatie beschikbaar is voor derden, scherm dit dan goed af.
Meer specifiek gaat het om - onder andere - de volgende (documenten met) persoonsgegevens:
Bij inschrijving en/of sollicitatie;
Het ID-bewijs mag bij de werving en selectie worden opgeslagen en gecontroleerd om na te gaan of je mag werken in Nederland. Ga je niet binnen vier weken voor ons aan de slag, dan wordt het ID-bewijs verwijderd.
Wij zetten ons in voor een inclusieve arbeidsmarkt, waar iedereen die kan, mee mag doen.
Op het moment dat je voor Yacht kunt gaan werken/werkt/hebt gewerkt;
Yacht legt uitsluitend bijzondere persoonsgegevens vast als dat nodig is om aan haar wettelijke verplichtingen te voldoen, of indien dit anders toegelaten is bij of krachtens de wet. Met ‘bijzondere persoonsgegevens’ wordt bedoeld; gegevens over ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke godsdienst of levensovertuiging, genetische en biometrische gegevens, gezondheid, seksuele leven, lidmaatschap vakbond, strafrechtelijke persoonsgegevens en/of persoonsgegevens over onrechtmatig of hinderlijk gedrag.
Waarom verzamelen wij jouw persoonsgegevens
Wij verzamelen en verwerken jouw gegevens ten behoeve van de Yacht community, Yacht Freelance en voor de uitvoering van onze dienstverlening, waaronder bemiddeling, detachering, werving & selectie, in- en doorleen, talentmanagement, persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, coaching, assessments, loopbaanbegeleiding en outplacement, advies, onderzoek, re-integratie, planning, personeels- en salarisadministratie en facturatie.
Meer specifiek, jouw persoonsgegevens worden verwerkt om;
Hoe lang bewaren wij jouw persoonsgegevens?
De bewaartermijnen die wij hanteren, zijn afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bewaartermijnen, eventuele claimrisico’s of andere verplichtingen waarbij uitgangspunt is dat jouw persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan daarvoor noodzakelijk. Voor bovenstaande doelen en doelgroep is dit over het algemeen een periode van twee, vijf of zeven jaar.
Dat betekent:
Als je (nog) niet voor Yacht hebt gewerkt
Jouw gegevens (NAW, CV, werkervaring, opleiding, testresultaten e.d.) zijn beschikbaar tot twee jaar na het laatste contact indien je niet voor Yacht hebt gewerkt. Je krijgt zowel een jaar na het laatste contact als twee jaar na het laatste contact een bericht van ons dat je bij ons staat ingeschreven.
Indien je niet meer benaderd of bemiddeld wilt worden, kun je dit doorgeven aan jouw contactpersoon of Yacht support, of via Mijn Yacht en/of Yacht Freelance.
Wil je dat wij jouw account, en daarmee ook je gegevens verwijderen? Dan geef je dit zelf aan in Mijn Yacht en/of Yacht Freelance. Nadat wij je account verwijderen, kom je niet meer voor in ons actieve bestand. We benaderen je niet meer en stoppen de bemiddeling vanuit Yacht. Je gegevens zijn nog drie maanden beschikbaar in een afgeschermde omgeving ten behoeve van claims. Zat je in een Werving & Selectie procedure, dan is deze periode twee jaar. In deze afgeschermde omgeving zijn je gegevens enkel beschikbaar voor Yacht onder strikte voorwaarden, die in overeenstemming zijn met de daarvoor gestelde doelen en termijnen. Na afloop van deze termijnen verwijdert Yacht je gegevens definitief.
Let op: als je twee jaar lang geen contact hebt gehad met Yacht, verwijderen we jouw gegevens automatisch. Hiervan brengen we je tijdig op de hoogte. Indien je niet wilt dat jouw account na twee jaar wordt verwijderd, dan kun je dat voorkomen door bijvoorbeeld jouw profiel bij te werken of door gericht te solliciteren of reageren op een opdracht.
Als je voor Yacht werkt/hebt gewerkt en je hebt een Mijn Yacht account
Jouw persoonsgegevens zijn beschikbaar tot twee jaar na einde dienstverband of opdracht.
Bepaalde persoonsgegevens zijn ten behoeve van bijvoorbeeld claims, audits en fiscale verplichtingen langer beschikbaar voor Yacht. Meer informatie daarover vind je in de Gebruikersvoorwaarden, Mijn Yacht voor professionals, Mijn Yacht/Yacht Freelance voor zelfstandige professionals (zzp-ers) en/of Mijn YEM voor ZZP-ers.
Als je niet meer bemiddeld wilt worden, dan kun je dit aangeven bij jouw HR-verantwoordelijke/contactpersoon of door jouw voorkeuren te wijzigen. Je wordt in dat geval niet meer benaderd en bemiddeld door Yacht.
We verwerken persoonsgegevens van personen die werkzaam zijn voor ondernemingen waarmee wij zaken doen (1) voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten en (2) een zakelijke relatie te onderhouden en (3) een opdrachtovereenkomst te sluiten en te onderhouden.
Welke persoonsgegevens verzamelen wij van jou?
Waarom verzamelen wij jouw persoonsgegevens?
Wij verzamelen jouw gegevens om;
Hoe lang bewaren wij jouw persoonsgegevens?
De bewaartermijnen die wij hanteren, zijn afhankelijk van de relevantie van de gegevens voor het onderhouden van of vastleggen van onze relatie en de overige hierboven genoemde doelen, toepasselijke wettelijke bewaartermijnen, eventuele claimrisico’s of andere verplichtingen waarbij uitgangspunt is dat jouw persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan daarvoor noodzakelijk.
Opdrachtgevers met een account voor de Mijn Omgeving:
(Persoons)gegevens van onze professionals en/of zzp-ers zijn beschikbaar tot twee jaar na de laatste plaatsing of opdracht. Zie ook onze Gebruikersvoorwaarden.
Versie november 2023
Neem contact met ons op als je vragen, opmerkingen of klachten over bescherming persoonsgegevens hebt. Zo kunnen we onze dienstverlening en/of werkprocessen aanpassen of verbeteren.
Voor vragen, opmerkingen of klachten over privacy kan je contact opnemen met:
Je kunt onze functionaris voor gegevensbescherming bereiken per e-mail. Je hebt het recht om een klacht in te dienen over de verwerking van jouw persoonsgegevens bij de Autoriteit persoonsgegevens.
(in case of any discrepancies, the Dutch version will prevail)
We want to live up to the trust that we carefully handle your personal data every day. We work with well secured information systems and clear privacy statements. We adapt them if necessary. Read here how we handle your personal data.
We are Yacht Group Nederland b.v.
Yacht Group Nederland is registered at Diemen, Diemermere 25, postal code 1112 TC and is on behalf of its group companies operating under Yacht Group (hereinafter jointly: ‘Yacht’ or ‘we’), responsible for the processing of your personal data (Controller in the sense of the GDPR).
When you visit our website or use our app, we collect information related to your device, your browser and how you use our website or app. This information helps us to improve and manage our website and/or app, for the convenience of users and to give you the best possible service.
When visiting one of our offices:
The sites in Diemen and our offices (where indicated) are equipped with cameras for your and our safety. We inform you locally with information signs.
We process the information:
We collect and process your data for the execution of our services, including mediation, staffing, secondment, payroll, contracting of freelancers, recruitment & selection, in- and outsourcing, talent management, personal development and employability, reintegration, coaching, assesments, career guidance and outplacement, advice, research, planning and personnel, salary administration and invoicing.
We process the information:
Our ultimate goal is to support people and organizations in realizing their true potential. We believe that the best way to achieve that goal is by combining our passion for people with the power of today’s HR technologies. By HR technologies we mean technologies that help us digitize and enhance a variety of recruitment-related processes.
For example we use chatbots to improve your experience. Chatbots give candidates the opportunity to answer questions based on the requirements of the job/assignment they apply for or react to. This is a user-friendly way for candidates to:
As part of the larger recruitment process, HR technologies allow us to connect candidates more quickly to our consultants. This, in turn, allows our consultants to better support candidates in exploring jobs/assignments and to deliver the right candidates more quickly to our clients. HR technologies also allow our consultants to find people based not only on the jobs/assignments they qualify for but also on the basis of jobs/assignments they are interested in.
HR technologies help us to search through a broader and more diverse set of candidates so that we become even better at finding the best talent with the most relevant skill-set for our clients. Thanks to these technologies our consultants can focus on the tasks that require genuinely human traits that technology cannot emulate: creativity and emotion.
Our emails may contain a single, campaign-unique "web beacon pixel" to tell us whether our emails are opened and verify any clicks through to links within the email. We may use this information for analytics purposes and make them more efficient, to determine which of our emails are opened and are more interesting to users, to query whether users who do not open our emails, wish to continue receiving them and to inform our advertisers in aggregate how many users have clicked on their advertisements. The pixel will be deleted when you delete the email. If you do not wish the pixel to be downloaded to your device, you should select to receive emails from us in plain text rather than HTML.
Yacht is committed to the ethical and responsible use of innovative HR technologies (you can read our AI principles here). Yacht does not use these technologies as a substitute for humans or human interaction in any part of its processes. Instead, our use of HR technologies is intended to make interactions with clients and candidates more personal, relevant and meaningful.
We strive to involve human beings whenever we make decisions that significantly impact you. If, in exceptional cases, we were to make such decisions based on a fully automated process (ie. without involvement of humans), we will only do so where that is permitted by law and after having notified you.
To ensure all candidates are treated fairly we take steps to avoid bias where we use HR technologies. For example:
We process personal data of persons working for companies with whom we do business (1) to make offers for and/or provide information about the services and other activities, (2) to maintain a business relationship and (3) to conclude and maintain an assignment agreement. We process the information:
We collect your personal data for example when:
And if we have not received it directly from you;
Yacht can share your personal data with the following (categories) of recipients;
And in all other cases in which we may be obliged to do so, for example by a court order or a court judgment.
Your personal data may be transferred or stored outside the Netherlands. Yacht has taken the necessary measures to ensure an adequate protection of the transferred personal data. Your personal data may be sent to one or more countries within or outside the European Union and be processed there. We shall only transfer your personal data to countries outside the EU, if the European Commission is of the opinion that there is an adequate level of protection, or if Yacht or its group companies have taken adequate security measures to guarantee the privacy of your data. For questions regarding this subject, please see contact data below.
You have the right to request:
We will deal with your request with special care to ensure your rights can be exercised effectively. We may ask you for proof of identity to ensure that we are nog sharing your personal data with anyone else but yourself!
We do not use automated decision-making based solely on automated processing, including profiling.
If you have your own account (My Yacht), you have access to some of your data (such as pay slips and annual statements).
If the processing of your personal data is based on your consent, you also have the right to withdraw your consent at any time. Withdrawing your consent, however, does not affect the lawfulness of any processing based on your previous consent, before we received such a withdrawal, or in case further processing of the same data was done according another basis, such as a contract or legal obligation from Yacht.
Below you can find out how to withdraw your consent:
If you have any questions, please use the feedback button on the website or through the Yacht app. You can also get in touch with the contact person mentioned in your account on the website, or find it by means of the help and feedback option in the Yacht app or via contact (top of the website).
If you have any complaints, please let us know, so we can help you further and, if necessary, adjust/improve our services/working processes.
If you have any questions, remarks or complaints about the protection of your personal data by Yacht or BMC, please contact us through this form.
You can contact our data-protection officer at email. You have the right to file a complaint about the processing of your personal data with the Authority of Personal Data.
In the event of any (suspected) data breach, for example, suspected loss of or unauthorized access to personal data, please let us know immediately.
Yacht is doing everything to protect your personal data in the best possible way. Yacht is ISO 27001 certified. Our organisational and security measures are based upon our Information security policy. We have taken physical, administrative, organizational and technical measures to this end to prevent unlawful use, taking into account the latest state of the art. These measures are regularly evaluated and updated where necessary.
If and insofar data is provided to data processors, who provide services or execute assignments on its behalf, Yacht has agreed with them that they also protect the personal data in the best possible way.
You should be aware that you are personally responsible for the security of your computer equipment and/or telephone and of your own internet connection, and that this will never be 100% safe. The transmission of personal data through internet therefore occurs at your own risk. The correct operation and security of the Yacht app is only applicable if the device, on which the Yacht app is installed, is equipped with the official versions of operating systems from Google (Android) and Apple (iOS), which are supported by us.
Yacht may, from time to time, for various reasons, make changes, additions or modifications in its Privacy statement. The most current Privacy statement is at any time available at the website, also through the Yacht app. We recommend you to check the Privacy Statement regularly. This version was drafted in November 2023.
When you visit our website or use our Yacht app, we collect information related to the type of device, browser and how you use our website or app. This information helps us to improve the website or Yacht app, for your convenience and to give you the best possible service.
In general, our website can be visited and the Yacht app can be used without transmitting your personal data to us.
We collect non-identifiable information about users of the website and the Yacht app, such as date and time of access, the source from where you were directly linked to our website, the operating system you use, the parts of the website or app you visit, the pages of the website or app you visited, information about the type of device you use and the material you send or download from the website.
Yacht uses cookies and web statistics. We do this to see how the website is used by visitors. This information helps us to improve the website and to provide our visitors with a better browser experience. A cookie is a file that is stored on your computer. When you visit our website again, these cookies can be recognized. You can read more about this in our cookie statement.
As soon as you provide us with data, by filling out a form, applying for a job, react to an assignment, or registering to create an account, we process the information you provide according to this Privacystatement.
We ask that you to provide us with information that is accurate and relevant.
We collect personal data from you, in order to:
We keep your data in order to fulfil the purpose for which it was collected. We determine the required retention period on the basis of laws and regulations and possible claim risks, with the principle that we do not retain data any longer than necessary. See also our cookie statement. (https://www.randstad.nl/over-randstad/cookieverklaring)
Cameras:
The sites in Diemen and our offices (where indicated) are equipped with cameras for your and our safety. We inform you on site with information signs. When deploying camera surveillance, the various interests are carefully weighed, the images are stored for as short a time as possible and removed after any successful submission to the police.
We collect and process your data for the execution of our services, including mediation, staffing, secondment, payroll, contracting freelancers, recruitment & selection, in- and outsourcing, personal development and employability, reintegration, career coaching and outplacement, advice, research, planning, personnel and salary administration.
We process personal data that is necessary for our services; some of this data is mandatory in order to use our services. Without these data, we cannot perform our services. Additional data may be desirable in order to better tailor the service to your wishes, qualities or availability or to meet more specific questions or obligations regarding the position and/or from clients. We ask that you only provide us with information that is accurate and relevant.
We may also collect (contact) data from you if you have posted it on public resources only if we have a justified reason to believe that you would be interested in work or our services. In that case, we will contact you to ask whether you are interested in registering with us in accordance with our terms and conditions and subject to this Privacy Statement. You are personally responsible for any personal data that is available from you on/via the internet. Tip: check this regularly and if you do not want information to be available to third parties, protect this properly.
More specifically, it concerns - among other things - the following (documents with) personal data:
Upon registration;
A copy of your ID may be stored and checked during the recruitment and selection process in order to verify whether you are allowed to work in the Netherlands. If you do not start working for us, your ID will be removed within four weeks,
We are committed to an inclusive labour market, where everyone who can, is allowed to participate. We request information such as your gender to communicate with you, information about your age to identify you in our systems and to determine whether we have certain obligations (such as relating to wages and whether we need consent from parents or guardians).
At the time you can start working/have worked for Yacht;
Yacht records special personal data only, if this is necessary to comply with its legal obligations, or if this is permitted otherwise by or under the law. "Special personal data" means: data about race or ethnic origin, political views, religion or philosophical belief, genetic and biometric data, health, sexual life, membership union, criminal law personal data and/or personal data about illegal or disruptive behaviour.
We collect and process your data for the execution of our services, including mediation, staffing, secondment, payroll, recruitment & selection, in- and outsourcing, personal development and employability, reintegration, career counselling, coaching and outplacement, planning, personnel and salary administration.
We determine the retention periods on the basis of laws and regulations and possible claim risks or other obligations, with the basic principle that your personal data is not kept any longer than necessary. For the purposes and target group mentioned above, this is generally a period of two, five or seven years.
This means:
Your mediation data (CV, work experience, education, test results etc.) are available until two years after the last contact, if you have not worked for Yacht. You receive a message from us, one year after the last contact as well as two years after the last contact, that you are registered with us. If you do not want to be mediated anymore, you can inform your contact person or adjust your preferences in Yacht Freelance/My Yacht.
Do you want us to delete your account and your data? Please indicate this in My Yacht and/or Yacht Freelance. After we delete your account, you will no longer appear in our active file. We will no longer approach you and stop the mediation from Yacht. Your data is still available for three months in a protected environment for the purpose of claims.and under strict conditions, which are in accordance with the goals and periods set for this. After expiry of these terms, Yacht permanently removes your data.
Please note: if you have not been in contact with Yacht for two years, we will remove your data automatically. We will inform you of this in time. If you do not want your account to be deleted after two years, you can prevent this by, for example, updating your profile or by specifically applying for or responding to an assignment.
Your personal details are available until two years after the end of the employment.
For example, certain personal data is for claims, audits and fiscal obligations longer available for Yacht. More information about this can be found in the Terms and Conditions of Use My Yacht for professionals, Yacht Freelance/My Yacht for freelancers or My YEM for freelancers.
If you do not want to be mediated anymore, you can tell your HR manager or you can adjust your preferences. You will not be contacted and mediated by Yacht anymore.
We process personal data of people working for companies with whom we do business (1) to make offers for and/or provide information about the services and other activities, (2) to maintain a business relationship and (3) to conclude and maintain an assignment agreement.
What personal data we collect from you:
We collect personal data in order to:
To maintain a good business relationship with you, to;
The retention periods we apply depend on the relevance of the data for maintaining or establishing our relationship and the other purposes mentioned above, applicable statutory retention periods, any claim risks or other obligations, the basic principle of which is that your personal data will not be retained for longer than necessary.
Clients with an account in the Yacht Portal:
Your personal details are available until two years after the end of the last placement. See also our Terms and conditions of use.
Please contact us if you have any questions, comments or complaints about personal data protection. This will allow us to adjust or improve our services and/or work processes.
For questions, comments or complaints about privacy, please contact:
The office near you or via this contact form.
You can reach our data protection officer via privacy@randstadgroep.nl. You have the right to file a complaint about the processing of your personal data with the Authority for Personal Data.
Please note
Do you have a complaint that does not concern the processing of personal data? Then report your complaint here.
Do you want to report a (suspected) data breach? Then fill in this form.
Version November 2023